Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020

Τι είναι το ανχος και ποια τα συμπτώματα του

Το άγχος είναι ένα δυσάρεστο και συχνά ασαφές συναίσθημα, το οποίο εκδηλώνεται με ανησυχία, φόβο και ένταση.

 Τα συμπτώματά του διαχωρίζονται σε 4 κατηγορίες: σκέψης, συναισθήματος, συμπεριφοράς και σωματικά.

 Η πρώτη άσκηση του νέου challenge μαθαίνω για το άγχος είναι να σημειώσετε σε ένα τετράδιο/μπλοκ/χαρτί, ποιά απο τα παρακάτω συμπτώματα έχετε για τουλάχιστον 2 εβδομάδες ή και παραπάνω: 

1. Σκέψεις που συχνά προκύπτουν απο το άγχος:
-Μήπως είπα κάτι που δεν έπρεπε; 
-Μήπως στην προσπάθειά μου να μην προσβάλω κάποιον, έκανα κάτι πιο προσβλητικό;
-Τι ώρα πρέπει να ξεκινήσω από την δουλειά για να φτάσω στην ώρα μου στον επόμενο προορισμό μου; 
-Πώς θα είναι η κίνηση, θα παρκάρω εύκολα;
-Φοβάμαι συνέχεια για το τι πρόκειται να συμβεί.
-Άφησα τον φούρνο ανοιχτό;
-Κάθε λεπτό της ημέρας ανησυχώ για κάτι που συμβαίνει τώρα, για κάτι που συνέβη πρόσφατα ή για κάτι που πρόκειται να συμβεί στη συνέχεια ή στο μέλλον.
-Γιατί αργούν τόσο πολύ να απαντήσουν στο μήνυμά μου; Είναι θυμωμένοι; Πρέπει να τους έχω ενοχλήσει με κάποιον τρόπο.
-Μήπως γελάνε μαζί μου; Ελπίζω να μην έχω κάνει κάτι λάθος. 
-Το μεγαλύτερο άγχος μου είναι μήπως πάσχω από μία αγχώδη διαταραχή. Γιατί νιώθω τόσο άγχος; 

2. Συναισθήματα που προκύπτουν:
-Ανησυχία
-Εκνευρισμός
-Υπερένταση
-Δυσφορία
-Ταραχή
-Στεναχώρια
-Αγωνία
-Θυμός
-Νευρικότητα

3. Συμπεριφορές που προκύπτουν:
-Κακή διαχείριση χρόνου
-Κοινωνική απομόνωση
-Προβλήματα σχέσεων
-Εργασιομανία
-Έλλειψη συγκέντρωσης, απροσεξία
-Εξάρτηση σε φαγητό, αλκοόλ, κάπνισμα, ουσίες, τζόγο, κτλ.
-Εκρήξεις θυμού
-Αυτοτιμωρία

4. Σωματικά συμπτώματα:
-Ταχυκαρδία
-Δύσπνοια
-Ζαλάδα
-Ξηροστομία
-Πονοκέφαλος
-Πόνος στο στήθος
-Γαστρεντερικές διαταραχές
-Τρέμουλο
-Μουδιάσματα
-Συχνοουρία
-Αϋπνία
-Υπερευαισθησία σε θορύβους

Άρθρο  Μαρία Παπουτσή  ψυχολόγος, παιδοψυχολόγος, ψυχοθεραπεύτρια 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ποινή κάθειρξης 45 ετών σε Πασίγνωστο Δικηγόρο - Καταδικάστηκε για βιασμό ανήλικων κοριτσιών

Στη φυλακή γνωστός δικηγόρος για βιασμούς ανήλικών κοριτσιών: Καταδικάστηκε σε 45 χρόνια κάθειρξης. Η ιστορία είχε συγκλονίσει τ...