Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε τη διαβούλευση, τονίζοντας ότι η αναθεώρηση του ΚΟΚ εστιάζει σε μια ολοκληρωμένη πολιτική ποινών που αποσκοπεί στη συμμόρφωση των οδηγών χωρίς να έχει αυστηρά τιμωρητικό χαρακτήρα.
Η φιλοσοφία πίσω από τις νέες ρυθμίσεις είναι να επιβληθούν ποινές που να αντανακλούν τη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να διασφαλίζουν την αποδοτικότητα των διαδικασιών πληρωμής προστίμων. Οι ποινές πλέον επικεντρώνονται κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, καθώς το όχημα μπορεί να χρησιμοποιείται από διαφορετικούς οδηγούς. Οι παραβάσεις κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την επικινδυνότητά τους: από τις σοβαρές, όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, μέχρι τις λιγότερο επικίνδυνες, όπως η παράνομη στάθμευση.
Μία σημαντική αλλαγή είναι η κλιμάκωση των ποινών για τους οδηγούς που επαναλαμβάνουν τις παραβάσεις, ενώ το υπουργείο προωθεί και τη διευκόλυνση της πληρωμής των προστίμων με τη μείωση της γραφειοκρατίας. Ιδιαίτερη μέριμνα δίνεται και στις παραβάσεις επαγγελματιών οδηγών από άλλες χώρες, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιτόπου κατά τη διάρκεια του ελέγχου.
Η μείωση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές από τα 50 χλμ/ώρα στα 30 χλμ/ώρα αποσκοπεί στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, ιδιαίτερα σε περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία και περισσότερους ευπαθείς χρήστες του δρόμου, όπως πεζοί και ποδηλάτες. Το νέο σχέδιο εισάγει αυστηρότερα μέτρα για τις παραβάσεις που αφορούν τα οχήματα μικροκινητικότητας και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα, με ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση κράνους και την τήρηση των ορίων ταχύτητας.
Η αναθεώρηση του ΚΟΚ περιλαμβάνει και την ενίσχυση της τεχνολογικής παρακολούθησης, μέσω της αξιοποίησης καμερών στα λεωφορεία για την καταγραφή παραβάσεων. Ο στόχος είναι να ενισχυθεί ο αποτρεπτικός χαρακτήρας του νόμου και να δημιουργηθούν ένα πιο ασφαλές και οργανωμένο κυκλοφοριακό περιβάλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου